Mgr. Václava Jančová

Master's thesis

Analýza televizních reklam z hlediska gendrových stereotypů

The Analysis of Television Advertisement in Terms of Gender Stereotypes
Abstract:
Tato práce se věnuje genderovým aspektům zobrazování mužů a žen v televizních reklamách. Nejprve vymezuje reklamu jako určitou formu persuazivní komunikace, poté podává orientační přehled přístupů, vztahujících se k genderu, médiím a jejich možného vlivu na člověka a socializaci. Rozebírá jednotlivé studie genderu a reklamy, jak zahraničních, tak realizovaných v České republice. Stěžejní část práce …more
Abstract:
This work deals with the gender aspects of picturing men and women in Television advertisement. The first part describes the advertisement. The first part describes the advertisement as a certain type of persuasive communication and gives its specification. The next part provides the basic summary of approaches concerning gender, media and their possible influence on human and humans socialization …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2006
  • Supervisor: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta