Analýza televizních reklam z hlediska gendrových stereotypů – Mgr. Václava Jančová
Mgr. Václava Jančová
Master's thesis
Analýza televizních reklam z hlediska gendrových stereotypů
The Analysis of Television Advertisement in Terms of Gender Stereotypes
Abstract:
Tato práce se věnuje genderovým aspektům zobrazování mužů a žen v televizních reklamách. Nejprve vymezuje reklamu jako určitou formu persuazivní komunikace, poté podává orientační přehled přístupů, vztahujících se k genderu, médiím a jejich možného vlivu na člověka a socializaci. Rozebírá jednotlivé studie genderu a reklamy, jak zahraničních, tak realizovaných v České republice. Stěžejní část práce …moreAbstract:
This work deals with the gender aspects of picturing men and women in Television advertisement. The first part describes the advertisement. The first part describes the advertisement as a certain type of persuasive communication and gives its specification. The next part provides the basic summary of approaches concerning gender, media and their possible influence on human and humans socialization …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nbg8c/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2006
- Supervisor: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Advertisement - the phenomen of communication
Alexander Okonkwo -
Genderové stereotypy v televizní reklamě
Barbora VAŇKOVÁ -
Genderové stereotypy v reklamě
Natálie Huptychová -
Genderové stereotypy a genderové vnímání televizní reklamy
Olena Bondaruk -
Genderové stereotypy v televizní reklamě
Karolína Bogdaničová -
Genderové typy a stereotypy v televizní reklamě
Renata Machová -
Genderové stereotypy v rozhlasové publicistice. Případová studie pořadu Českého rozhlasu Plus Den podle.
Daniela PEŠKOVÁ -
Genderové nerovnosti a stereotypy v reklamě: 40 let od vydání Goffmanova díla Gender Advertisements
Tereza ŠAFAŘÍKOVÁ