Radka Káčerková

Master's thesis

Klasifikační analýza emocionálních apelů na vzorku českých televizních reklam

Classification analysis of emotional appeals on sample Czech television commercials
Abstract:
Abstrakt: Kvalifikační práce pojednává o možnostech použití emocí v reklamě. Hlavním cílem práce bylo klasifikovat a definovat emoce a emocionální apely v souvislosti s jejich použitím v marketingu. Práce se zaměřila hlavně na emocionální apely v české televizní reklamě a odhalila, jakým způsobem reklamy tyto apely využívají. Pro tyto účely byla stanovena výzkumná otázka, která se zabývala tím, jaké …more
Abstract:
Abstract: The work deals with the possibilities of using emotional appeals in advertising. The main goal was classification and definition of emotions and emotional appeals with regard to marketing. The work focused on emotional appeals in Czech TV adverts and found out the way how emotional appeals are used in these adverts. Research question used in this work concerned the problem of which emmotional …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2015
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Michal Jordan

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44917