Překlad reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny s ohledem na kulturní rozdíly – Bc. Barbora SVOBODOVÁ
Bc. Barbora SVOBODOVÁ
Master's thesis
Překlad reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny s ohledem na kulturní rozdíly
The Translation of Advertising Slogans from Foreign Languages into Chinese with Regard to Cultural Differences
Abstract:
Práce se věnuje problematice překladu reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny s ohledem na kulturní odlišnosti. Teoretická část vysvětluje překladatelské techniky, které se používají k překladu reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny. Seznamuje se specifiky čínštiny, které jsou typické pro reklamní slogany v čínštině. Dále popisuje, jaká rizika může představovat aplikování reklamního …moreAbstract:
The thesis deals with issues of translation advertising slogans from foreign languages into Chinese with regard to cultural differences. The theoretical part explains translation techniques which are used for translation of advertising slogans from foreign languages into Chinese. The theoretical part also introduces particularities of Chinese language, which are typical for advertising slogans in Chinese …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2016
Accessible from:: 23. 6. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ondřej Kučera
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODOVÁ, Barbora. \textit{Překlad reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny s ohledem na kulturní rozdíly}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/t0fypf/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SVOBODOVÁ, Barbora. Překlad reklamních sloganů z cizích jazyků do čínštiny s ohledem na kulturní rozdíly. Olomouc, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.6.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 6. 2016 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Chinese Studies
Theses on a related topic
-
Komunikační strategie firmy na zahraničním trhu
Kateřina Třmínková -
Projekt e-marketingové strategie pro firmu Unilever Ghana
Micheal Adu Kwarteng -
Copingové strategie studentů vysoké školy
Jana JIŘINCOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights