LYFT company’s business expansion to Central Europe – Subhan Hashimov
Subhan Hashimov
Bakalářská práce
LYFT company’s business expansion to Central Europe
LYFT company’s business expansion to Central Europe
Anotace:
This thesis explores the feasibility and strategic considerations for Lyft's expansion into Central Europe, focusing on the Czech Republic and Poland. Through comprehensive internal and external analyses using frameworks such as VRIO, SWOT, PESTEL, and Porter's Five Forces, the study evaluates Lyft's strengths, weaknesses, opportunities, and threats. Key strengths include Lyft's strong brand appeal …víceAbstract:
This thesis explores the feasibility and strategic considerations for Lyft's expansion into Central Europe, focusing on the Czech Republic and Poland. Through comprehensive internal and external analyses using frameworks such as VRIO, SWOT, PESTEL, and Porter's Five Forces, the study evaluates Lyft's strengths, weaknesses, opportunities, and threats. Key strengths include Lyft's strong brand appeal …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2024
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/93537
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2024
- Vedoucí: Aleš Kubíček
- Oponent: Karel Pernica
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93537
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
Bachelor of Business Administration