Vliv vizuální identity firem na chování spotřebitele – Bc. Michaela Havlíčková
Bc. Michaela Havlíčková
Master's thesis
Vliv vizuální identity firem na chování spotřebitele
Influence of visual identity of companies on consumer behaviour
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem vizuální identity vybraných firem na spotřebitelské chování. Zkoumané vizuální identity patří maloobchodním potravinovým řetězcům, které působí na území České republiky. Práce se dělí na dvě hlavní části teoretickou a analytickou část, která využívá marketingového výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum …moreAbstract:
The present master‘s thesis deals with the influence of the visual identity of se-lected companies on consumers’ behaviour. The visual identities that were re-searched belong to retail food chains being active in the Czech Republic. The thesis consists of two parts – the theoretical and the analytical part, which uses market-ing research. The quantitative research uses a method of a questionnaire survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Denis Drexler, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
POINT OF SALE MARKETING V ČESKÉM PROSTŘEDÍ
Veronika Vavřinová -
Retail development 4.0
Yang Yang -
Retail development 4.0
Xilong Tan -
Maloobchod v městském centru
Martin Slezáček