Ekonometrická analýza inflace v otevřené ekonomice – Yulia Rebrova
Yulia Rebrova
Bachelor's thesis
Ekonometrická analýza inflace v otevřené ekonomice
Econometric analysis of inflation in open economy
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřená na ekonometrickou analýzu inflace v otevřené ekonomice. Cílem této práce je nalézt faktory působící na změny cenové hladiny. Přednostně bude analýza zaměřena na zkoumání ekonomik Rakouska a České republiky a jejích návaznosti na dominantní ekonomiku Německa. K analýze inflace jsou použité různé modifikace Phillipsových křivek a metoda exchange rate pass-through. K …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on an econometric analysis of the inflation in an open economy. The aim of this paper is to investigate factors which influence the price level. A priority is given to the analysis of Austrian and Czech economies and of their dependence on the dominant German economy. Different specifications of Phillips curve and Exchange Rate Pass-Through method are used to breakdown …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/51759
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2016
- Supervisor: Tomáš Formánek
- Reader: Elena Kuchina
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/51759
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Matematické metody v ekonomii
Theses on a related topic
-
International football performance pass-through to exchange rate changes
Ivan Riabets -
VAR Analysis of the Exchange Rate Pass-Through Effect in Czech Republic
Dmitry Borodin -
Import Prices and the Exchange Rate
Martin Tesař -
Econometric Analysis of Media Communication
Lukáš Veverka -
Econometric analysis of the relationship between vaccination against COVID-19 and its occurrence in population
Roman Shaibaneev -
Econometric analysis of the effect of TV advertisements on organic webpage visits
Lukáš Veverka -
Econometric analysis of crowdfunding campaigns
Maria Papush -
Econometric Analysis of Selected Aviation Market
Lukáš Razim