Mgr. Zlata Částková

Master's thesis

Woodcock - Johnsonův test kognitivních schopností ve vztahu ke školní úspěšnosti žáků základní školy

Woodcock - Johnson: Test Of Cognitive Abiliteis in relation to school achievement of schoolchildren
Abstract:
Cílem studie bylo ověřit vztahy mezi výsledky nového Woodcock – Johnsonova testu kognitivních schopností a školní úspěšností žáků druhého stupně základní školy. Do výzkumného vzorku bylo zařazeno 43 žáků sedmých tříd základní školy, z toho 21 chlapců a 22 dívek. K analýze dat byly použity deskriptivní statistiky a korelační analýzy. Závěry odpovídají předpokladu, že Woodcock – Johnsonův test je dobrým …more
Abstract:
We wanted to verify the correlation between results of the new Woodcock-Johnson: Test Of Cognitive Abilities (International Edition) and school achievement of schoolchildren. The research was done on the group of children, that contained 43 children (21 boys and 22 girls). We used descriptive statistics and correlatin analysis to analyse the results. The hypothesis that WJ-IE is good predictor of school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2007
  • Supervisor: PhDr. Tatjana Bláhová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Psychology / Psychology

Theses on a related topic

All theses