Jan Hrabák

Master's thesis

Analýza sentimentu zákaznických recenzí

Sentiment Analysis of Customer Reviews
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou sentimentu nestrukturovaného textu a její praktickou aplikací na reálná data, která byla stažena z portálu Yelp.com Cílem teoretické části této práce je podat ucelený přehled o historii, metodách a využití analýzy sentimentu. Čtenář je zde obeznámen se základními pojmy a postupy. Teoretická část se zaměřuje zejména na klasifikační metodu Naivní Bayes, která bude použita …more
Abstract:
This thesis is focused on sentiment analysis of unstructured text and its practical application on the real data downloaded from website Yelp.com The objectives of the theoretical part of this thesis is to sum up the information related to history, methods and possible applications of sentiment analysis. A reader is acquainted with important terms and processes of sentiment analysis. Theoretical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2016
  • Supervisor: Karel Helman
  • Reader: Ivana Malá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52492

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Statistika

Theses on a related topic