Jan Hrabák
Master's thesis
Analýza sentimentu zákaznických recenzí
Sentiment Analysis of Customer Reviews
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou sentimentu nestrukturovaného textu a její praktickou aplikací na reálná data, která byla stažena z portálu Yelp.com Cílem teoretické části této práce je podat ucelený přehled o historii, metodách a využití analýzy sentimentu. Čtenář je zde obeznámen se základními pojmy a postupy. Teoretická část se zaměřuje zejména na klasifikační metodu Naivní Bayes, která bude použita …moreAbstract:
This thesis is focused on sentiment analysis of unstructured text and its practical application on the real data downloaded from website Yelp.com The objectives of the theoretical part of this thesis is to sum up the information related to history, methods and possible applications of sentiment analysis. A reader is acquainted with important terms and processes of sentiment analysis. Theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 3. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52492
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2016
- Supervisor: Karel Helman
- Reader: Ivana Malá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52492
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Statistika
Theses on a related topic
-
Software pro použití quattronomického modelu pro oceňování opcí
Martin Souček -
Automatická klasifikace vícejazyčných dokumentů
Ladislav HLOM -
Klasifikace spamu pomocí metody LSNB
Jiří Mareš