Zuzana Poncarová

Master's thesis

Výuka prvopočátečního psaní z pohledu učitelů primárního vzdělávání

Teaching Beginning Writing from the Perspective of Primary School Teachers
Abstract:
Diplomová práce Výuka prvopočátečního psaní z pohledu učitelů primárního vzdělávání se zabývá výukou psaní v prvním a druhém ročníku základního vzdělávání. Teoretická část poskytuje základní přehled o variantách školního písma používaných v českých školách. Její součástí je komparace konkrétních prvků jednotažného psacího písma a písma Comenia Script. Praktická část seznamuje čtenáře s přípravou i …more
Abstract:
My diploma thesis Teaching beginning writing from the perspective of primary school teachers deals with the teaching of writing in the first and the second year of primary education. The theoretical part of my thesis offers the overview of the variants of school scripts used in Czech schools and also contains the comparation of specific elements of the Classical Script and the Comenia Script. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Poncarová, Zuzana. Výuka prvopočátečního psaní z pohledu učitelů primárního vzdělávání. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).