Bc. Eliška Václavíková

Master's thesis

Feministická teorie a literatura - Koncept ženského psaní v konkrétních dílech Jarmily Glazarové, Marie Majerové a Marie Pujmanové

Feminist theory and literature - Conception of women's writing in particular literary works by Jarmila Glazarová, Marie Majerová and Marie Pujmanová
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na feministickou literární teorii, a to konkrétně na koncept ženského psaní ve vybraných dílech Marie Majerové, Marie Pujmanové a Jarmily Glazarové. V teoretické části je představena feministická teorie a jsou zde vysvětleny dva přístupy feministické literární kritiky, kterými jsou feministické čtení a gynokritika. Dále je také sledován vývoj české tradice ženského psaní …more
Abstract:
The diploma thesis is focused on feminist literary theory, more concretely on the conception of women's writing in particular literary works by Marie Majerová, Marie Pujmanová and Jarmila Glazarová. The theoretical part introduces feminist theory and describes two approaches of feminist literary criticism which are feminist critique and gynocritics. Moreover, it concerns with the development of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 9. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eva Koudelková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Václavíková, Eliška. Feministická teorie a literatura - Koncept ženského psaní v konkrétních dílech Jarmily Glazarové, Marie Majerové a Marie Pujmanové. Liberec, 2017. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Science, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for upper-secondary school / AJ-CJ