Michaela LANČINOVÁ
Bachelor's thesis
Die deutschen Verben "tun" und "machen"
German verbs "tun" and "machen"
Abstract:
Interference problems are one of the most common in getting to know a new language. These problems show up, when there are some gaps in understanding the kontext, low knowledge of grammatics and knowledge of lexicology. One of these problems are also the synonymous verbs machen and tun. There is no specific definition, how and in which situations of dialog, use these verbs. In my job I aimed on differences …moreAbstract:
Medzi najčastejšie problémy pri spoznávaní cudzieho jazyka patria interferenčné chyby, ktoré sa často objavujú pri chybnom porozumení kontextu a nízkej vedomosti gramatických a lexikálnych javov. Jedným z takýchto problémov sú aj synonymé slovesá machen a tun, medzi ktorými neexistuje presná definícia ich použitia. V práci som sa zameriavala na rozdiely medzi nemeckým a českým jazykom, charakteristikou …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2014
Accessible from:: 18. 8. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Doc. PhDr. Mgr. Karsten Rinas, Dr.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
LANČINOVÁ, Michaela. Die deutschen Verben "tun" und "machen". Olomouc, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.8.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 18. 8. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyBachelor programme / field:
Philology / German Philology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights