Bc. Jitka Grossmannová

Master's thesis

Počítačové hry a subjektivní plynutí času

Computer games and players flow of time
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem času v počítačových digitálních hrách, konkrétně subjektivním plynutím času v rámci různých žánrů her pohledem herního uživatele. Cílem práce je v teoretické části stručně popsat herní žánry a jejich vnitřní strukturu s ohledem na plynutí času, shrnout nejpodstatnější výzkumy co se týče plynutí času jak uvnitř hry samotné, tak i subjektivně vnímanou dobu, kterou …more
Abstract:
The diploma thesis analyses concept of time in digital computer games, especially the subjective flow of time within various genres of games from the perspective of the game user. The aim of the thesis is to briefly describe the game genres and their internal structure considering flow of time, summarize the most important research based on time within the game itself and also the time spent by player …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2021
  • Supervisor: Mgr. Ondřej Krajtl
  • Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta