Evropský automobilový průmysl v prostředí rostoucí konkurence Číny a Indie – Karel Kyncl
Karel Kyncl
Master's thesis
Evropský automobilový průmysl v prostředí rostoucí konkurence Číny a Indie
European automotive industry in the environment of increasing competition of China and India
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rostoucím významem čínských a indických výrobců automobilů. Cílem je uvést možné cesty, jak budou evropští výrobci reagovat na novou konkurenci z Číny a Indie. První kapitola vymezuje teoretický základ práce. Druhá kapitola podrobně analyzuje současný stav evropského automobilového průmyslu. Třetí kapitola se soustředí na vývoj odvětví v Číně a ve čtvrté kapitole je obdobně …moreAbstract:
This master thesis deals with increasing importance of Chinese and Indian car manufacturers. The aim is to present possible ways how European manufacturers would respond to new competition from China and India. The first chapter defines theoretical basis of the thesis. The second chapter analyses in detail current situation of the European automotive industry. The third chapter focuses on development …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49967
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2016
- Supervisor: Milan Vošta
- Reader: Jana Vlčková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KYNCL, Karel. \textit{Evropský automobilový průmysl v~prostředí rostoucí konkurence Číny a~Indie} Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/t8jgbm/. [cit. 2024-03-28].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49967
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingové prostředí podniků z odvětví automotive
Vyacheslav Rogal -
Use of modern performance measures in the automotive industry
Sanjeev K C -
Analýza trhu a úrovně digitalizace automotive v oblasti ASEAN, ŠKODA AUTO a.s.
Adéla Frýbová -
Výskyt syndromu vyhoření na pracovištích společnosti automobilového průmyslu Dura Automotive CZ, k.s.
Veronika Doubková -
Classification for Sensors in Automotive Cyber-Physical Systems
Surendra Kumar Yadav -
Disruptive trends in Automotive Industry and its impact on OEMs
Lubomír Kovařík -
Lepené hliníkové sendviče v automotive
Dominik Klus -
The effect of Dieselgate on German automotive industry
Albert Silaev