Vplyv stratifikačnej výrobkovej symboliky na spotrebné správanie – Michal Skala
Michal Skala
Bachelor's thesis
Vplyv stratifikačnej výrobkovej symboliky na spotrebné správanie
Vliv stratifikační výrobkové symboliky na spotřební chování
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na sledování vlivu výrobkové symboliky na spotřební chování. Cílem práce je ověřit jak výrobková symbolika ovlivňuje spotřební chování a jaké typy spotřebitelů z České a Slovenské republiky přikládají výrobkové symbolice velkou váhu. Teoretická část zahrnuje charakterizování motivací spotřebitelů a faktorů, které ovlivňují rozhodování spotřebitele. V praktické části …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on monitoring the influence of product symbolism on consumer behaviour. The aim of the work is to determine how product symbolism influences consumer behaviour and what types of consumers from the Czech and Slovak Republics ascribe significant importance to product symbolism. The theoretical part includes the characterization of consumer motivations and factors that …moreAbstract:
Táto bakalárska práca je zameraná na sledovanie vplyvu výrobkovej symboliky na spotrebné správanie. Cieľom práce je overiť ako výrobková symbolika ovplyvňuje spotrebné správanie a aké typy spotrebiteľov z Českej a Slovenskej republiky prikladajú výrobkovej symbolike veľkú váhu. Teoretická časť zahŕňa charakterizovanie motivácií spotrebiteľov a faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľa. V …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80000
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2020
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Oldřich Vávra
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80000
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Motivace a spokojenost zaměstnanců ve společnosti XY
Frederika Krupová -
Osobnost prodejce a klienta v komunikaci
Kristýna Dinebierová -
Changes in Consumer Behaviour and their Impact on Marketing Management
Karina Zaripova