Psychologické aspekty rozmístění zboží v supermarketech – Tea LUKÁŠKOVÁ
Tea LUKÁŠKOVÁ
Bachelor's thesis
Psychologické aspekty rozmístění zboží v supermarketech
Psychological aspects of the placement of goods in the supermarkets
Abstract:
Tato práce se zabývá aplikací psychologie na oblast marketingu. Konkrétně na uspořádávání a umisťování zboží v prodejnách supermarketových řetězců. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá aplikací psychologie do marketingu, psychologií zákazníka a psychologickými aspekty rozmístění zboží. V praktické části jsou v podobě případové studie zmapované …moreAbstract:
This thesis focuses on the application of psychology to the field of marketing. Specifically, to the arrangement and placement of goods in supermarket chain stores. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part covers the application of psychology to marketing, customer psychology and psychological aspects of merchandise placement. In the practical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Romana Mazalová, PhD.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
LUKÁŠKOVÁ, Tea. Psychologické aspekty rozmístění zboží v supermarketech. Olomouc, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
MARKLOVÁ, E.
1/4/2022