Bc. Tereza Bulová
Master's thesis
Davové jevy a projevy hromadného chování
Crowd Phenomena and Phenomena of collective behaviour
Abstract:
Diplomová práce se zabývá projevy hromadného chování v souvislosti s první přímou volbou prezidenta České republiky. V teoretické části jsou popsány zákonitosti projevů hromadného chování a psychologie davu. V textu je také zmíněna osoba Edwarda Bernayse a jeho umění manipulovat s davy a konkrétní příklady projevů hromadného chování, na kterých lze pozorovat, jak snadno podléhá jedinec většině či autoritám …moreAbstract:
Diploma thesis deals with signs of collective behaviour in context with the first direct presidential election in the Czech Republic. In theoretical part are described regularities of signs of collective behaviour and mass psychology. In the text is also mentioned Edward Bernays and his ability to manipulate with a crowd and particular examples of signs of the group behaviour on which is possible to …moreKeywords
Autorita cílová skupina dav publikum hromadné chování kampaň manipulace s davy marketingový mix názorový vůdce politický marketing průzkum veřejného mínění skupinové chování veřejné mínění volební kampaň Word of Mouth Marketing Autority target group crowd audience mass behaviour campaign crowd manipulation marketing mix opinion leader politics marketing public opinion research group behavior public opinion election campaign Word of Mouth marketing
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/davin/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Assessment of electronic word of mouth effectiveness
Ekaterina Kandakova -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Sociální proměnné a pozitivní a negativní elektronický word of mouth
Simona Hreščáková -
The Role of Smart Tourism Technologies towards Destinations' Loyalty and Positive Word-of-Mouth: A Perspective through SOR Theory
Meryem Czyz -
The Influence of E-Word of Mouth on Online Consumer Purchase Intention
Abhishekh Singh -
The Role of Smart Tourism Technologies towards Destinations' Loyalty and Positive Word-of-Mouth: A Perspective through SOR Theory
Meryem Czyz -
Súčasné možnosti využitia WM (Word of mouth) ako nástroja pre budovanie značky podniku
Veronika Kundríková -
The impact of Electronic word of mouth on customer behavior on the Russian e-commerce market
Ekaterina Samarina