Monika Hradcová
Master's thesis
Obchodní úspěšnost eshopu a její hodnocení
Business success of eshops and its evaluation
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na obchodní úspěšnost internetových obchodů, konkrétně na kvalitativní faktory webových stránek jako jsou použitelnost, důvěryhodnost, přístupnost, konkurenceschopnost nabídky atd. a na vybrané metody komunikace (PPC, SEO, email marketing a další). Uvedeny jsou zde také možnosti analýzy a hodnocení těchto faktorů a řízení pomocí KPI. V praktické části byla na základě …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on business success of eshops concretely usability, credibility, accessability, competitive advantage and some types of promotion(PPC, SEO, email marketing). This work also describes way of evaluation of business results and KPI-driven management. In practical part of the work there is eshop www.ceskeskolky.cz analyzed. On the basis of some methods (SEO analysis, Usability …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 11. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/13288
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: Libuše Kališová
- Reader: Marek Kraucher
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/13288
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Event marketing pro internetový obchod Fadee.cz
Jakub Večeřa -
Marketingový plán pro internetový obchod maltisk.cz
Miroslav Maloň -
Podnikatelský plán pro vznikající internetový obchod
Kateřina Hlaváčková -
Elektronický obchod B2C v České republice
Lucie Bystrianská -
Elektronický obchod B2C v České republice
Štěpánka ŠEBESTOVÁ -
Beyond Food Delivery: The Role of Core Business and Other Success Factors for Superapps, Lessons from Grab's SEA Dominance for Wolt's Expansion in the Czech Republic
Jan Budinský -
Vliv kognitivní zátěže na použitelnost uživatelských rozhraní vybraných internetových bankovnictví
Dalibor Bláha -
Podnikateľský plán - eshop
David Matulík