Bc. Eliška Podaná

Master's thesis

Využívání anglického a mateřského jazyka učitelem při řešení problémů s disciplínou

Teacher's Use of English and Mother Tongue when Solving Discipline Problems
Abstract:
This master thesis deals with the teacher's use of the English language and mother tongue when solving discipline problems. It is divided into the theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce the essential concepts such as mother tongue, second language, discipline, uncooperative behaviour of learners, types of misbehaviour and strategies for dealing with misbehaviour …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využíváním anglického a mateřského jazyka učitelem při řešení problémů s disciplínou. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Hlavním cílem teoretické části je představit klíčové pojmy jako je mateřský jazyk, druhý jazyk, disciplína, nespolupracující chování žáků, druhy nevhodného chování a strategie při řešení nevhodného chování. Praktická část představuje kolektivní …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2017
  • Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Podaná, Eliška. Využívání anglického a mateřského jazyka učitelem při řešení problémů s disciplínou. Pardubice, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education

Theses on a related topic