Eva HOUŠKOVÁ

Bachelor's thesis

Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací

The application of RPSC (Reciprocal pictorial system of communication) in order to improve functional communication of children with disorder of autistic spectrum and children with mental retardation.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možností využití Výměnného obrázkového komunikačního systému u dětí s poruchami autistického spektra a u dětí s mentální retardací. VOKS je nová forma alternativní a augmentativní komunikace, která přispívá k rozvoji funkční komunikace. V práci předkládám dvě kazuistiky žáků, kteří v současné době aktivně používají Výměnný obrázkový komunikační systém. Za tu dobu, co oba …more
Abstract:
The thesis is concerned with the posibility of RPSC (Reciprocal pictorial system of communication) application for children with disorders of autistic spectrum and children with mental retardation. RPSC is a new form of alternative and augmentative communication that improves the functional communication. The case reports that are submitted in thesis show two pupils who use RPSC actively at the present …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 4. 2009
Accessible from:: 10. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 5. 2009
  • Supervisor: Mgr. Dagmar Dedrle Vavrošová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOUŠKOVÁ, Eva. Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 10.4.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 10. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta