PhDr. Beata Horníčková

Doctoral thesis

Kvalita předškolního vzdělávání v perspektivách jeho klíčových aktérů

The quality of preschool education in the perspectives of its key actors
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá problematikou kvality v předškolním vzdělávání z perspektivy klíčových aktérů. Teoretický rámec práce tvoří představení pojmu kvalita ve vzdělávání se specifikací na předškolní vzdělávání. V návaznosti na stručný exkurz jsou představeny dva dichotomické přístupy k problematice definování kvality. První, objektivní přístup, který vymezuje přesné a měřitelné kritéria a …more
Abstract:
This dissertation deals with the issue of quality in preschool education from the perspective of key actors. The theoretical framework of the work consists of an introduction to the concept of quality in education with a specification for preschool education. Following the brief excursion, two dichotomous approaches to the problem of defining quality are presented. The first, an objective approach …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2024

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Horníčková, Beata. Kvalita předškolního vzdělávání v perspektivách jeho klíčových aktérů. Zlín, 2023. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe