Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství – Bc. Amina Dauzova
Bc. Amina Dauzova
Master's thesis
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
History and Present of Consumer Culture - Social and Psychological Aspects of Modern Consumption
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spotřební kultury a moderního konzumenství. Cílem diplomové práce bylo provedení diskurzu spotřební kultury v perspektivě sociologického antropologického myšlení, zkoumání sociálně kritických modelů spotřební kultury, základních pohledů a kulturní predispozice spotřebního chování. Dále bylo cílem práce rozebrat faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů …moreAbstract:
This thesis deals with the issues of consumer culture and modern consumerism. The aim of the thesis was to implement the discourse of consumer culture in the perspective of sociological anthropological thinking, the study of socially critical models of consumer culture, basic views and cultural predisposition of consumer behavior. In addition, the aim of the work was to analyze the factors that influence …moreKeywords
spotřební kultura spotřební chování konzumentství konzumní společnost odcizení vlastnictví nadměrná spotřeba etická spotřeba dobrovolná skromnost fair trade environmentální výchova zelený konzumerismus reklama média consumer culture consumer behavior consumerism consumer society alienation ownership overconsumption ethical consumption voluntary modesty environmental education green consumerism advertising
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 7. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kkla9/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 8. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAUZOVA, Amina. \textit{Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/td4720/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
Zelený spotřebitel v podmínkách společnosti konzumu
Pavlína Hovorková -
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner -
Selected environmental aspects of consumer behavior
David Brož -
Selected aspects of household consumer behavior in the context of environmental and technological changes
Martin Hlaváček -
Marketing strategy for a start-up in the Green Architecture
Elizaveta Chepurnaia