Mgr. Inka Tjunikovová

Master's thesis

Aktuální projevy klamavé reklamy v české a zahraniční judikatuře a praxi

The Actual Expressions of the False Advertising in the Czech and Foreign Decision-making Practice
Abstract:
Klamavá reklama představuje jednu z hlavních skutkových podstat nekalé soutěže. V současné době je tato oblast velmi diskutovaným tématem vzhledem k neustále se vyvíjejícímu technickému pokroku, s jehož rozvojem se také adekvátně zvyšují možnosti šíření reklamních sdělení. Cílem práce je zaměřit se na klamavou reklamu a její projevy v rozhodovací praxi soudů, mimosoudních orgánů a také v běžné praxi …more
Abstract:
Misleading advertising is one of the main elements of unfair competition. Due to the constantly evolving technical progress this is highly discussed topic in these days. This technical progress enhances ways of dissemination of advertisement. The aim of this thesis is to deal with the expressions of the misleading advertising in the decision-making practice of the courts and non-judicial authorities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta