Consumer Attitudes Towards Business Ethics and Corporate Social Responsibility - Nike Case Study – CHANCHAL JANGIR
CHANCHAL JANGIR
Bakalářská práce
Consumer Attitudes Towards Business Ethics and Corporate Social Responsibility - Nike Case Study
Abstract:
This thesis delves into the intricate relationship between consumer attitudes, corporate social responsibility (CSR), and business ethics, specifically focusing on Nike Inc. as a case study. A comprehensive literature review explores the historical evolution and diverse interpretations of CSR, providing a contextual backdrop for the subsequent analysis. The thesis scrutinizes Nike's CSR initiatives …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 3. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Daniel Rosenhaft Swain, Ph.D. MA
- Oponent: Julita Skotarska, Ing., externi
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JANGIR, CHANCHAL. \textit{Consumer Attitudes Towards Business Ethics and Corporate Social Responsibility - Nike Case Study}. Online. Bakalářská práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/tdhg78/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaBakalářský studijní program:
Business Administration
Práce na příbuzné téma
-
Corporate Social Responsibility and its Effect on Consumer Preferences in Ghana
Jessica Aferi Sarpong -
Corporate Social Responsibility Initiatives and Their Effect on Consumers: Asahi in Europe
Zachary Oliver White -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Business Ethics in Corporate Governance and Related Issues
Yuanpeng Zhu
Název
Vložil
Vloženo
Práva