Faktory ovlivňující chování českého spotřebitele v oblasti udržitelného oděvního průmyslu – Kateřina Vykuková
Kateřina Vykuková
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující chování českého spotřebitele v oblasti udržitelného oděvního průmyslu
Factors influencing Czech consumer behavior in the sustainable clothing industry
Abstract:
Tato bakalářská práce má za cíl zkoumat chování českých spotřebitelů v oblasti udržitelné módy a hodnotit situaci v českých módních společnostech, které se prezentují jako udržitelné. Metodika zahrnuje polostrukturované rozhovory s majiteli módních značek a dotazníkové šetření mezi různými skupinami spotřebitelů. Součástí praktické části je i analýza sekundárních dat získaných skrz MML-TGI, a …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to examine the behavior of Czech consumers in the field of sustainable fashion and evaluate the situation in Czech fashion companies that present themselves as sustainable. The methodology includes semi-structured interviews with fashion brand owners and questionnaire surveys among various consumer groups. The practical part also involves analyzing secondary data obtained …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89946
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Michaela Dvořáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYKUKOVÁ, Kateřina. \textit{Faktory ovlivňující chování českého spotřebitele v oblasti udržitelného oděvního průmyslu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/tdhupc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89946
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Understanding of ethical consumer
Kateřina Bartoníčková -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Communication education strategy to reduce food waste at the consumer level with a focus on fruit and vegetables
Anna Bambasová -
Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací
Karolína Pavlíčková -
Vliv sociálních sítí a influencerů na fast fashion a slow fashion
Kateřina Kohoutová -
Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků
Veronika Lopatová -
Využívání greenwashingu ve fast fashion
Tereza Vandasová