Bc. Aneta Balšánková

Master's thesis

Etické problémy vlivu marketingové komunikace na dětskou populaci ve věku od 6 do 15 let

Ethical Problems of Influence of Marketing Communication on Children Population in Age from 6 to 15 Years
Abstract:
Diplomová práce se zabývá etickými problémy vlivu marketingové komunikace na dětskou populaci ve věku od 6 do 15 let. Zpočátku se práce věnuje etice a její roli v marketingové komunikaci vybraných českých firem. Dále je pozornost zaměřena na postavení dětí v marketingovém prostředí včetně příkladů z praxe. Následující kapitoly popisují běžné i kontroverzní komunikační nástroje marketingu ve vztahu …more
Abstract:
This thesis deals with ethical problems of marketing communication influence on child population aged 6 to 15 years old. Initially, the work deals with ethics and its role in the marketing communication of selected Czech companies. Attention is also focused on the position of children in the marketing environment, including practical examples. The following chapters describe common and controversial …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní