Vnímanie spotrebiteľov konceptu upcyklovanej módy na Slovensku – Bc. Dominika Dudisová
Bc. Dominika Dudisová
Diplomová práce
Vnímanie spotrebiteľov konceptu upcyklovanej módy na Slovensku
Consumer perception of the concept of upcycled fashion in Slovakia
Abstract:
In my thesis, I focus on the issues of the clothing industry, its impact, sustainability, the problems of fast fashion and its consequence - environmental pollution. On the other hand, I address the concept of slow fashion and upcycling as a sustainable al-ternative, which is followed by case studies of specific Slovak upcycling fashion brands. In the conclusion, I examine the awareness, perception …víceAbstract:
Diplomová práca sa venuje problematike odevného priemyslu, jeho vplyvom, trvalej udržateľnosti, otázkam fast fashion a jej dôsledku - znečisťovaniu životného prostredia. Na strane druhej sa zaoberá otázkou slow fashion a formou upcyklácie ako alternatívy udržateľnej módy, na ktorú nadväzujú prípadové štúdie konkrétnych slovenských značiek upcyklovanej módy. V závere skúma povedomie, vnímanie a záujem …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jkoo1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Pavlína Míčová
- Oponent: PhDr. Dagmar Koudelková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Management v kultuře / Management v kultuře
Práce na příbuzné téma
-
Statistical analysis of textile industry development in Cambodia
Sivpheng Chea -
Global Forces Shaping the Textile and Clothing Industry in the 21st Century
Daria Panych -
Textile and clothing industry - salvation or curse of developing countries - the case of Bangladesh
Sabína Sameková -
CSR - fast fashion verzus slow fashion v kontextu SDGs
Nela Vavrušková -
Vliv sociálních sítí a influencerů na fast fashion a slow fashion
Kateřina Kohoutová -
Kapitalisticky realizmus, etická móda a slow fashion
Daša Turská -
Segmentace zákazníků na trhu slow fashion v České republice
Katsiaryna Babenka -
Autorská kolekce oděvů inspirovaná slow fashion
Zuzana Lammelová