Hanna Filatava

Bachelor's thesis

Akt v reklamě – vznik, vývoj a problematika používání koncepce Sex Sells v beauty a fashion oborech

Nude in advertising - origin, development and issues of using the Sex Sells concept in the beauty and fashion fields
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat příčiny negativních reakcí společnosti na fenomén používaní aktu ve fashion a beauty reklamních kampaních, kde je akt součástí koncepce Sex Sells. První část bakalářské práce je proto věnovaná teorii aktu: vymezení pojmů, způsobům zobrazování aktu, jeho historii obecně i ve fashion a v beauty oborech. Druhá část je zaměřená na zjišťování problematiky používání …more
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to investigate the causes of negative reactions of society to the phenomenon of the use of nude in fashion and beauty advertising campaigns, where nude is part of the concept of Sex Sells. The first part of the bachelor's thesis is therefore devoted to the theory of the act: definition of concepts, ways of depicting the act, its history in general and in the fashion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2023
  • Supervisor: Libor Krsek
  • Reader: Stanislav Horný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90974

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.