Pojetí kázně z hlediska fází profesního vývoje učitele – Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
Doctoral thesis
Pojetí kázně z hlediska fází profesního vývoje učitele
The concept of discipline with respect to various phases of teacher's professional development
Abstract:
Disertační práce se zabývá problematikou pojetí kázně z hlediska fází profesního vývoje učitele. V teoretické části nabízí česká i zahraniční odborná východiska k práci. Zaměřuje se na současné pojetí kázně, projevy a příčiny neukázněného chování, metody a prostředky řešení neukázněného chování a učitele a jeho profesní rozvoj. V praktické části prezentuje výzkum zaměřený na identifikaci neukázněného …moreAbstract:
The thesis deals with the concept of discipline in terms of the professional development of the teacher. The theoretical part offers both Czech and foreign sources related to the topic. The thesis focuses on current concept of discipline; manifestations and causes of indiscipline; methods and means of solving undisciplined behavior ; in relation with teacher professional development path. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rp99y/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D., doc. PhDr. Pavel Vacek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Education (4-years) / Education
Theses on a related topic
-
Začínající učitel a ICT
Michal Rambousek -
Začínající učitel a rozvoj jeho kompetencí
Jitka Bláhová -
Rozvoj pedagogických kompetencí perspektivou VŠ učitelů - expertů
Boušková Boušková -
Kázeňské problémy na středním odborném učilišti
Jindřich Fofoňka -
Chování a nekázeň žáků na střední škole
Věra Tunková -
Pohled studentů učitelství na praxi na kázeň a její řešení
Kateřina Jurová -
CHOVÁNÍ A NEKÁZEŇ ŽÁKŮ NA STŘEDNÍ ŠKOLE
Renata Nováková