Bc. Zuzana Kroužková

Master's thesis

Vliv barev a jeho využití v marketingu

Influence of color and its use in marketing
Abstract:
Na základě stanoveného cíle diplomové práce, kterým je zjištění, které barvy mají psychologický vliv na vnímání a rozhodování cílové osoby, se v první části práce věnuji marketingu, jelikož je východiskem pro zpracování této diplomové práce, dále reklamě a její psychologii, což je pro tuto práci taktéž podstatné. Věnuji se také charakteristice barev a jejich psychologii, pro upřesnění, jaký význam …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out which colors have a psychological impact on the perception and decision of the target person. In the first part I deal with marketing, because the starting point for the processing, and its advertising and psychology, which is also essential. I also deal with the characteristics of the colors and their psychology, specifically with the importance a particular …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní