Bc. Zuzana Kroužková
Master's thesis
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Influence of color and its use in marketing
Abstract:
Na základě stanoveného cíle diplomové práce, kterým je zjištění, které barvy mají psychologický vliv na vnímání a rozhodování cílové osoby, se v první části práce věnuji marketingu, jelikož je východiskem pro zpracování této diplomové práce, dále reklamě a její psychologii, což je pro tuto práci taktéž podstatné. Věnuji se také charakteristice barev a jejich psychologii, pro upřesnění, jaký význam …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to find out which colors have a psychological impact on the perception and decision of the target person. In the first part I deal with marketing, because the starting point for the processing, and its advertising and psychology, which is also essential. I also deal with the characteristics of the colors and their psychology, specifically with the importance a particular …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/n9zuf/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Marketingový plán pro specialistu na internetový marketing
Zbyněk Hyrák -
Reklamní předměty z pohledu psychologie
Lucie Kaválková -
Kreativita v reklamě - Analýza reklamní kampaně se zaměřením na text
Kateřina Cagalová -
Historie a současnost reklamní kampaně značky Adidas
Elvina Mambetova -
Organizace reklamní kampaně v konkrétní firmě
Anastasiia Stepanova