MgA. Lukáš Němeček

Master's thesis

T: Parfém v reklamní fotografii 20. století

T: Perfume in 20th century advertising photography
Abstract:
Ve své práci se v zabývám stručnou historií parfémů, jejich klasifikací, výrobou a vývojem obalů, Následující část práce popisuje počátky a rozvoj reklamní fotografie se zaměřením na propagaci parfémů, které rozděluji na před a po druhé světové válce. Popisuji různé tendence stylu propagace a způsob jakým byl parfém ve fotografii zobrazován. V práci se dále zabývám jednotlivými autory, jejich pracemi …more
Abstract:
In my work I deal with a brief history of perfumes, their classification, production and development of packaging. I describe various tendencies in the style of promotion and how the perfume was displayed in the photo. The thesis also deals with individual authors, their works and perfume houses.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2019
  • Supervisor: MgA. Karel Poneš
  • Reader: MgA. Vladimír Novotný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

Silesian University in Opava

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Master programme / field:
Film, Television and Photographic Art and New Media / Creative Photography

Theses on a related topic

All theses