Radek Matas
Bachelor's thesis
Kategorizace služeb z business a IT hlediska
Services categorization from business and IT perspective
Abstract:
S rychlejším technologickým pokrokem mají služby stále větší podíl na tvorbě HDP států. Otázkou je, zda jsou služby správně a dostatečně podporovány dostupnými prostředky informačních technologií. Práce bude příspěvkem k rozvoji nově vznikajícího akademického oboru Service Science, Management and Engineering zabývajícího se právě studiem služeb a stane se jeho součástí. Smysl kategorizace služeb je …moreAbstract:
With rapid technological progress, the services' share of national GDP is still increasing. The question is, whether the services are properly and sufficiently supported by available information technology instruments. This thesis will be a contribution to the development in the new academic branch called Service Science, Management and Engineering which is concerned with studying of services and it …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 2. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14710
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2009
- Supervisor: Lukáš Burkoň
- Reader: Jiří Feuerlicht
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14710
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
Standardizace service delivery procesů ve středně velké IT společnosti
Jakub Samuel Paulovič -
Určování náročnosti služeb na zdroje s využitím Katalogu služeb
Michal Vrtílek -
Řízení IT služeb – IT Service Management ve společnosti XY podle knihovny ITIL
Richard Dzurko -
Strategie IT Service Desku zaměřená na zvyšování kvality služeb
František Kohout -
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
Mykhailo Mykytynets -
The Possibilities of COBIT and ITIL Frameworks Combination in IT Service Management
Egor Shinkariuk -
IT asset management: Zlepšení procesů a reportingu interní IT služby
Jakub Soós -
Implementation and Delivery of Integrated IT Service Management solution using ServiceNow platform
Aleksandr Kadesnikov