Bc. Martina ČAPKOVÁ

Master's thesis

Zobrazení ženy v reklamě-historické srovnání

Depiction of women in advertising-a historical comparison
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na historické srovnání vybraných reklam z módních časopisů pro ženy z let 1966 a 1988 se současným vydáním z roku 2012. Jedním z cílů práce je zjistit, jaké ženy by podle veřejnosti měly být zobrazeny na módní fotografii a zda je pro veřejnost podstatné, kdo model prezentuje. Teoretická část se věnuje dotazníkovému šetření a sémiotickému rozboru vybraných reklam zaměřených …more
Abstract:
This thesis focuses on the historical comparison of selected advertisements from fashion magazines for women between 1966 and 1988 to the current issue of 2012. One of the goals is to find out what kind of women, according to the general public should be displayed for fashion photography and that is essential to the public, who presents the model. The theoretical part deals with a questionnaire survey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Accessible from:: 20. 4. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČAPKOVÁ, Martina. Zobrazení ženy v reklamě-historické srovnání. Zlín, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications