Bc. Matouš Procházka

Master's thesis

Vykreslování trávy v reálném čase

Real-time Grass Rendering
Abstract:
Cílem práce bylo popsat techniky pro vykreslení trávy v reálném čase, jednu z nich vybrat a implementovat tuto metodu do prostředí používaného pro vývoj her. Součástí cíle bylo přidání efektivního rozmístění trávy. Vybranou techniku jsem implementoval do Unreal Enginu a vytvořil jsem plugin, který umožňuje vývojářům umístit trávu do vybrané scény. Rovněž jsem vyhodnotil rychlost vykreslení mého řešení …more
Abstract:
The goal of this thesis was to describe real-time techniques for grass rendering, choose one of them, and implement the chosen technique within a framework used for game development. The part of the goal was also to add effective grass distribution. I have implemented a selected technique within the Unreal Engine and created a plugin that allows the developers to distribute grass in the chosen environment …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Informatics / Computer Graphics

Theses on a related topic