Ing. David Kub

Master's thesis

Kritéria výběru médií pro reklamní kampaň a jejich aplikace v konkrétních podmínkách reklamního projektu

Criteria of selection media for advertisement camping and their application in particular terms of advertisement project
Abstract:
Reklama je součástí marketingového komunikačního mixu, do kterého patří mimo reklamy podpora prodeje, public relations, přímý marketing, sponzoring a osobní prodej. Reklama motivuje spotřebitele k dlouhodobému vztahu k propagovanému produktu, a tak může ovlivnit i celkový vzrůst tržeb. V přepočtu na jednoho kontaktovaného diváka je reklama relativně levným nástrojem propagace. Nositelem reklamních …more
Abstract:
Advertising is a part of marketing communication mix, which in fact is part of sales support, public relations, direct marketing, sponsoring and direct sale. Advertising motivates customers to longtime relationship to advertised product. By this way we can stimulate gross earnings revenue. Calculated to one contacted respondent, advertising is relatively cheap tool of propagation. The bearers of advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2008
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní