Lenka HLADKÁ

Bachelor's thesis

Strukturované učení ve vzdělávání dětí s autismem

Structured teaching in the education of children with autism
Abstract:
ANOTACE Práce obsahuje dvě části. V teoretické části bakalářské práce je vymezena problematika autismu, která následně vede k výběru nejúspěšnější doporučované pedagogické intervence v podobě metodiky strukturovaného učení ve vzdělávání dětí s autismem. Druhá část práce se věnuje vlastnímu výzkumu zaměřenému na používání strukturovaného učení v praxi. Jeho cílem bylo zjistit, jaké povědomí panuje o …more
Abstract:
ANOTACE This document contains two parts. The theoretical part of this bachelor?s thesis determines the issues of autism that consequently lead to the selection of the most popular pedagogical approach which is a methodology of structured learning when teaching autistic children. The second part focuses on the research related to utilising structure learning in practice. Its objective was to find out …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2010
  • Supervisor: PaedDr. Eva Mrázová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HLADKÁ, Lenka. Strukturované učení ve vzdělávání dětí s autismem. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 20. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Sociálně pedagogická asistence KS + 2 sp.