Bc. Jiří Kašpar

Bakalářská práce

Kvintakordická melodika a signální útvary písní pozdního baroka a raného klasicismu se zvláštním zřetelem na moravskou hudbu

Common cord melodics and signals in songs of late baroque and early classicism focused on Moravian music
Anotace:
V úvodní části naší práce sledujeme vojenskou hudbu jako takovou, především pak možné podněty, které vedly k jejímu vzniku. Na ni navazuje kapitola, která se zabývá vývojem signální hudby, jejími funkcemi a uplatněním ve vojenském prostředí v období od 16. do první poloviny 18. století. Dostáváme se tak až k vojenské písni, do které postupem času vnikají kvintakordické melodické prvky, které mají základ …více
Abstract:
The introductory part of this thesis explains the term military music. It mainly focusses on possible impulses to its origination. The following chapter considers the evolution of signále, their function and uses in military world in the era of 16 th to the first half of 18th century. Then we are lead to military songs where the common cord melodics which is considered to have basics in the military …více
 

Klíčová slova

Kvintakordické útvary v 18. století
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 29. 6. 2011
  • Vedoucí: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
  • Oponent: PhDr. Stanislav Tesař

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a provozovací praxe staré hudby