Bc. Miroslava Pavlíčková

Master's thesis

Stilistische Funktionen der Phraseologismen in Printmedien. Dargestellt an den Wochenmagazinen „Der Spiegel“ und „Die Zeit“. Eine vergleichende Analyse

Stylistic functions of idioms in the printed media Based on examples from the periodicals „Der Spiegel“ and „Die Zeit“. A comparative analysis
Abstract:
The thesis deals with the stylistic functions of idioms in the periodicals „Der Spiegel“ and „Die Zeit“. Firstly, the occurrence of colloquial and cultural idioms and the occurrence of the idioms characteristic for the style popularly known as journalese is examined and compared. Further, the thesis focuses on variations and modifications of idioms in both weeklies because modifications of idioms in …viac
Abstract:
Diplomová práce pojednává o stylistických funkcích frazémů v týdenících „Der Spiegel“ a „Die Zeit“. Nejprve je porovnán výskyt frazémů kolokviálních, kulturních a tzv. publicismů. Dále je práce podrobně zaměřena na variace a modifikace frazémů v obou týdenících, jelikož především modifikace hrají v současné publicistice důležitou roli. Následuje rozbor frazémů ze stylistického a komunikativně-pragmatického …viac
 
 
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 6. 2007

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 12. 9. 2007
  • Vedúci: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta