Michaela Kovářová

Master's thesis

Vliv cause related marketingu na spotřebitele v ČR

The impact of Cause Related Marketing on the consumers in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce zkoumá vliv cause related marketingových kampaní na spotřebitele v ČR. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je kromě vymezení CRM věnována pozornost i CSR jakožto konceptu, ze kterého se CRM vyvinul. Pro zjištění situace na českém trhu byly analyzovány vybrané CRM kampaně a zjištěny jejich vlastnosti, díky nimž byly kampaně ne/úspěšné. Protože komerční …more
Abstract:
The thesis deals with the impact of cause related marketing campaigns on the customers in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical parts. Within the theoretical part, the attention is paid to the determination of CRM, as well as to the CSR concept, on whose grounds CRM is based on. For the findings about the situation on the Czech market regarding CRM, chosen CRM campaigns …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 2. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2016
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Libuše Hošková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48404

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod