Gaze-Related Eye and Head Motion for Virtual Agents – Bc. Jan Krejsa
Bc. Jan Krejsa
Bachelor's thesis
Gaze-Related Eye and Head Motion for Virtual Agents
Gaze-Related Eye and Head Motion for Virtual Agents
Abstract:
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat model pro generování pohybů hlavy a očí virtuálních postav v rámci změn pohledu, včetně pohybů očních víček a obočí. V uživatelském testování byla vyhodnocena sdělovací přesnost a subjektivní přirozenost modelu. Výsledky ukázaly, že model zprostředkovává cíl pohledu s přesností vystihující sdělovací přesnost u reálného člověka. Účastníci testování hodnotili …moreAbstract:
The goal of this thesis was to design and implement a model for generating head and eye movements during gaze shifts of virtual characters, including eyelid and eyebrow motion. A user study was conducted to evaluate the communicative accuracy and perceived naturalness of the model. Results showed that the model communicates gaze targets with an accuracy that closely matches that of a human confederate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/amdlv/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2017
- Supervisor: doc. Fotios Liarokapis, PhD
- Reader: Mgr. Milan Doležal
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Computer Graphics and Image Processing
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.