Bc. Hana Dančová

Bachelor's thesis

Marketing a veřejný prostor

Marketing and public space
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá především vnímáním marketingových sdělení ve veřejném prostoru. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů jako je marketing, veřejný prostor, venkovní reklama a psychologickému vnímání reklamy. Zmiňuje se také o formátech venkovní reklamy i její regulaci. Nastiňuje situaci o reklamě jak ve světě, tak v České republice. V praktické části je cílem zjistit, kolika reklamám …more
Abstract:
This bachelor thesis deals above all with the reception of marketing messages in public spaces. The theoretical part pursues the explanation of terms such as marketing, public space, outdoor advertising and psychological reception of advertising. It also mentions the forms of outdoor advertising and its regulation. The thesis describes the situation in advertising both in the Czech republic and in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Stanislava Borejová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication