MgA. Anna ŠLOCAROVÁ

Master's thesis

Marketing a management současného umění

zaměření na projektovou činnost

Marketing and Management of Contemporary Art
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Marketing a management současného umění - zaměření na projektovou činnost" se zabývá otázkou aplikace marketingu a managementu na současné umění, zejména v rámci tvorby výstavních projektů. Orientuje se především na práci a roli organizátorů uměleckých projektů - kurátora a galeristy, dotýká se i ostatních participujících, jež v současném umění figurují. Dále přibližuje rozmanitost …more
Abstract:
The thesis titled 'Marketing and Management of Contemporary Art - A Focus on Project Activities' deals with the application of marketing and management in contemporary art, particularly in relation to the production of exhibition projects. It focuses primarily on the role and work of arts project organisers - curators and gallerists, and also touches on other participants who figure in the contemporary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Jitka Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠLOCAROVÁ, Anna. Marketing a management současného umění. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (MgA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 27. 05. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designu