Theses 

Branding – its history and a new challenges, Brand authenticity – Bc. Veronika Bodnárová

česky | in English | slovensky

Agenda:
Změnit agendu. Adresa v ISu:

Zpět na vyhledávání

Vysoká škola finanční a správní

Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketing Communication

Práce na příbuzné téma

Zobrazit popisek
  • Žádné práce na příbuzné téma.

Bc. Veronika Bodnárová

Diplomová práce

Branding – its history and a new challenges, Brand authenticity

Branding – its history and a new challenges, Brand authenticity

Abstract: The diploma thesis concentrates on a current branding challenge, specifically Brand Authenticity and its perception by Generation Y. The aim is to prove the interconnection between favorability and authenticity of a brand that was ranked as the most favorite by Millennials. The thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The first two chapters of the theoretical part focus on branding - its brief history and a new challenge (Brand Authenticity) in more detail. The third chapter gathers information about the Millennials, their characteristic features and attitude towards marketing and branding in particular. The fourth chapter represents the practical part of the thesis – an extensive review of a brand from the perspective of its authenticity. This part contains a study case on Nike (ranked number one as the favorite brand amongst Millennials). By the means of desk research we analyze Nike under the conditions of Authentic Brand Habits by Beverland, giving examples of each habit and its appeal. With the help of Moosylvania’s research on ‘Millennials preferences in the brand choice’ we decide whether Nike is an Authentic Brand and how does the brand exercise its authenticity towards Millennials

Keywords: Branding, Authenticity, Brand Authenticity, Generation Y, Nike

Jazyk práce: angličtina

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 10. 6. 2016
  • Vedoucí: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Oponent: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.

Citační záznam

Citace dle ISO 690: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Složka Odkaz na adresář do lokálního úložiště instituce
Jak jinak získat přístup k textu

Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní


Nahoru | Aktuální datum a čas: 26. 6. 2019 10:29, 26. (sudý) týden

Soukromí

Kontakty: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz