Politická satira ve volební kampani: případová studie The Daily Show a prezidentských voleb v USA 2016 – Bc. Daniel Černý
Bc. Daniel Černý
Bachelor's thesis
Politická satira ve volební kampani: případová studie The Daily Show a prezidentských voleb v USA 2016
The Role of Political Satire in the Electoral Campaigns: A Case Study of The Daily Show and Presidential Elections in the U.S. 2016
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou zpravodajsko-politicko-satirického pořadu The Daily Show v kontextu prezidentských voleb v USA v roce 2016. V rámci výzkumu se přitom využívá konceptu infotainmentu jako spojení informace a zábavy do jednoho formátu.Abstract:
This bachelor thesis is focused on content analysis of news-political-satirical programme The Daily Show in the context of the U.S. presidential election 2016. The concept of infotainmnet as a combination of information and entertainmnet is used for the purposes of this thesis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qye5r/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
- Reader: Mgr. Andrea Smolková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÝ, Daniel. \textit{Politická satira ve volební kampani: případová studie The Daily Show a prezidentských voleb v USA 2016}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/tsmgwm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Americké prezidentské volby 2020 pohledem vybraných českých online médií
Kateřina PROKEŠOVÁ -
Donald Trump a americké prezidentské volby - srovnání kampaní z let 2016 a 2020 na základě analýzy negativní kampaně se zvláštním zřetelem na Twitter
Tomáš KONOPÁSEK -
Vliv ekonomické situace kyvadlových států na prezidentské volby v USA
Barbora Tachezyová -
Americké prezidentské volby 2012 v nových médiích - Studie politického marketingu
Adéla Hořínková -
Americké prezidentské volby 2008 - vítězství politického marketingu?
Michal Pašek -
Americké prezidentské volby v USA 2016
Aneta SEDLÁČKOVÁ -
Americké prezidentské volby 2016
Aneta SEDLÁČKOVÁ -
Americké prezidentské volby v roce 2016: Analýza negativních volebních spotů
Natálie MOTYKOVÁ