Vzdělávací aspirace dětí ohrožených sociálním vyloučením a diskriminací – Bc. Lenka Mrkvánková Maléřová
Bc. Lenka Mrkvánková Maléřová
Master's thesis
Vzdělávací aspirace dětí ohrožených sociálním vyloučením a diskriminací
Academic aspirations among children facing social exclusion and discrimination
Abstract:
Cílem předkládané studie je zjistit, jaké vzdělanostní aspirace mají sociálně znevýhodnění žáci na druhém stupni základní školy, a to z pohledu žáků komunitní základní školy a standardní základní školy. V teoretické části vycházím z konceptu topologické teorie, sociálně ekologického přístupu a systémového přístupu. Zaměřuji se však zejména na vztah mezi sociálním kontextem a utvářením vzdělanostních …moreAbstract:
The objective of this diploma paper is to describe academic aspirations of the social disadvantaged children. It focuses on school children at latter years of the primary school and compares views of those attending “community” primary school and those at “standard” primary school. The theoretical part is based on the concept of Topological Theory, Social-Ecological Approach and Systems Approach. I …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zqw5d/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2009
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
- Reader: Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRKVÁNKOVÁ MALÉŘOVÁ, Lenka. \textit{Vzdělávací aspirace dětí ohrožených sociálním vyloučením a diskriminací}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2009. Available from: https://theses.cz/id/tsyp56/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.