Struktura, obsah a funkce čítanek pro 2. stupeň ZŠ z pohledu učitelů – Bc. Zuzana BŘEZINOVÁ
Bc. Zuzana BŘEZINOVÁ
Master's thesis
Struktura, obsah a funkce čítanek pro 2. stupeň ZŠ z pohledu učitelů
Structure, content and function of the elementary school teachers from the teachers' point of view
Abstract:
Diplomová práce se zabývá teorií učebnic, jejich komponenty a funkcemi, které může naplňovat, ale také přibližuje proces schvalování a výběru učebnic. S ohledem na téma práce je pozornost věnována specifickému typu učebnic - čítankám. Práce představuje kritéria kladená na čítanky, rovněž uvádí seznam současných čítankových řad na českém knižním trhu. Následně poskytuje vhled do vybraných čítankových …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the theory of textbooks, their components, and functions that can be fulfilled but it also describes the process of approving and selecting textbooks. With regard to the topic of the thesis, attention is paid to the specific type of textbooks - reading books. The thesis introduces criteria for reading books, also lists contemporary reading books on the Czech book market …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BŘEZINOVÁ, Zuzana. Struktura, obsah a funkce čítanek pro 2. stupeň ZŠ z pohledu učitelů. Ostrava, 2019. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Upper Secondary Schools / 2s-hv-cj-12
Theses on a related topic
-
Obsahová analýza vybraných čítanek pro 9. ročník ZŠ
Eliška Michalcová -
Prozodická analýza textu: Čínska čítanka 31, 32
Janka ŽIŠKOVÁ -
Prozodická analýza textu: Čínská čítanka (lekce 35 a 36)
Matěj ŽIAK -
Analýza čítanek pro 1. stupeň základní školy
Andrea Maděryčová -
Analýza čítanek určených pro výuku literatury na středních školách
Tereza Klímová -
Čítanka jako nástroj výchovy k hodnotám
Radka Loukotová