Rozšírená realita a jej využitie v umeleckých projektoch na Slovensku – Bc. Michaela Kolláriková
Bc. Michaela Kolláriková
Bachelor's thesis
Rozšírená realita a jej využitie v umeleckých projektoch na Slovensku
Augmented reality and its application in art projects in Slovakia
Abstract:
This bachelor thesis analyses the term of augmented reality, shows technical and theoretical aspects of the use of augmented reality as an art medium and introduces its application in art projects in Slovakia. This issue is supported by specific examples of works of art, artists and recent or less recent events.Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá pojmom rozšírená realita a ukáže technické i teoretické aspekty jej využitia v umeleckom prostredí. Túto problematiku doloží konkrétnymi príkladmi - predstaví festivaly, umelecké podujatia, laby, umelecké skupiny a najvýraznejších predstaviteľov, ktorí na Slovensku s rozšírenou realitou v svojich dielach a projektoch pracovali alebo aktuálne pracujú.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zcgco/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Barbora Šedivá, PhD.
- Reader: Mgr. Alina Matějová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Rozšířená realita jako nástroj digitálního marketingu
Kateřina Jandásková -
Augmented Reality Deformable Tracking
Michal Jankovič -
Rozšířená realita a její využití v současné době
Ondřej Stejskal -
Rozšířená realita a možnosti jejího využití v galeriích
Jiří Kofroň -
Applications for remote support in augmented reality
Martin Lečbych -
Rozšířená realita a její využití v umění
Ondřej Stejskal -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová