Práva a povinnosti žurnalisty v kontextu novinářské etiky – Bc. Kateřina Vaculíková
Bc. Kateřina Vaculíková
Bakalářská práce
Práva a povinnosti žurnalisty v kontextu novinářské etiky
The rights and obligations of journalists in the context of journalistic ethics
Anotace:
Bakalářská práce je zaměřena na etickou rovinu žurnalistiky. Poukazuje na morální pravidla, zásady a cíle ovlivňující novinářskou obec. Teoretická část vymezuje základní pojmy typické pro novinářské prostředí, poukazuje na etické diskursy a prezentuje tím vliv médií na společnost. Metodologická část se věnuje etickému kodexu organizace zvané Syndikát novinářů, dále také etickým stanovám organizace …víceAbstract:
The thesis is focused on the ethical level of journalism, which refers to the moral rules, principles and objectives affecting the journalistic community. The theoretical part defines basic concepts typical for the journalistic environment. This part highlights the ethical discourse and shows the influence of media on society. The methodological part deals with the ethical code of association, which …víceKlíčová slova
teoretická bakalářská práce žurnalistika etika média etické diskursy plagiátorství cenzura veřejný zájem etický kodex syndikát novinářů etická komise bulvární tisk morálka Bachelor's theoretical work journalism ethics discourse ethics plagiarism censorship public interest a code of ethics the syndicate of journalists ethics committee tabloid press morality
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/k34wb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2011
- Vedoucí: doc. JUDr. Mgr. Martin Škop, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
Etické problémy v cestovnom ruchu súvisiace s kultúrnymi odlišnosťami turistov a možnosti ich predchádzania
Dominika Stredňáková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Vliv bulvárního tisku na veřejné mínění
Martina Melicharová -
Dezinformace jako komunikační strategie bulvárního tisku
Lukáš Kudláček