Ing. Ondřej Leplt, DiS.

Master's thesis

Úspěšné, ale šokující a neetické reklamy

Successful, but shocking and unethical advertising
Abstract:
Dnešní svět je doslova přesycený reklamou. To je pravděpodobně jeden z důvodů, proč mnoho současných reklam, balancuje na hranici etičnosti. A právě etika v reklamě, je hlavním tématem této diplomové práce. Jejím dílčím cílem, je uvést konkrétní příklady šokujících či neetických reklam, které řešila Rada pro reklamu, včetně uvedení mého vlastního komentáře a názoru na každý jednotlivý případ. Hlavním …more
Abstract:
Today's world is utterly full of advertisement. This is probably one of the reasons, why many contemporary advertisements, teeter on the edge of ethics. And ethics in advertising is the main topic of this thesis. The sub-goal is to present concrete examples of shocking or unethical advertisements that were addressed by the Council for advertising, including putting my own comments and opinion on each …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2013
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: Ing. Eva Klánová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication