Porovnání revenue managementu klasických a nízkonákladových leteckých společností – Eliška Černá
Eliška Černá
Bachelor's thesis
Porovnání revenue managementu klasických a nízkonákladových leteckých společností
Comparison of revenue management of full-service and low-cost airline companies
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je komparace dvou modelů cenotvorby leteckých společností, a to klasického a nízkonákladového modelu. První část práce je literární rešerše, kde jdou uvedené a vysvětlené důležité pojmy ohledně leteckých dopravců, doplňkových služeb, revenue managementu a jeho fungování. Další část je věnována trendové analýze cen letenek a rezervačních tříd v čase společností ČSA a …moreAbstract:
The main subject of this bachelor’s thesis is to compare two price-making models of airlines, namely the full-service and the low-cost model. The first part aims to introduce and describe some of the crucial concepts of flight carriers, complementary services, revenue management and its functioning. The second part focuses on trend analysis of air flight tickets and booking classes over time of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Matúš Bozogáň
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Eliška. \textit{Porovnání revenue managementu klasických a~nízkonákladových leteckých společností}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/tw38jd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Tourism Management
Theses on a related topic
-
Nízkonákladová letecká přeprava v Evropě a ověření fungování strategie modrého oceánu
Ilona Rázová -
Nizkonákladová letecká doprava v ČR a současné konkurenční situace na trhu nizkonákladových společností
Lukáš Bedecs -
Nízkonákladová letecká doprava v Evropě
James Huňak -
Fenomén marketingu low-cost leteckých společností a způsob, jak webové stránky pro porovnávání cen, ovlivnily marketing leteckých společností
Narek Arzumanyan -
Nízkonákladová letecká přeprava v Evropě a ověření fungování strategie modrého oceánu
Ilona Rázová -
Pozice nízkonákladových leteckých společností v Evropě
Lukáš Nemčík -
Ekonomický dopad koronakrize na vybranou americkou a evropskou leteckou společnost
Štěpán Bureš -
Market Opportunity Analysis and Value Proposition Design for the Entry of Yellowjet, a Philippine Low Cost Airline to European Mar-ket
Raian Burgos Razal